Po drugiej z rzędu podwójnej zdobyczy punktowej, zespół Franka Williamsa ponownie zredukował stratę do ekipy Force India. Jak przyznaje Sam Michael, dyrektor techniczny zespołu z siedzibą w Grove, możliwości FW32 pozwalają obecnie na walkę w każdych warunkach również z Renault oraz Mercedesem.
Jaka była twoja reakcja na karę doliczenia 20 sekund nałożoną na Nico Hulkenberga po proteście Force India?„Zespół pogodził się z decyzją podjętą przez stewardów FIA”.
Z tym wyjątkiem, GP Singapuru było dla Williamsa pozytywnym weekendem. Jaka jest twoja ocena nowych elementów przywiezionych na wyścig?
„Singapur udowodnił, że poczyniliśmy z FW32 niezły postęp. Ostatnie rezultaty podkreślają fakt, że byliśmy konkurencyjni na torach o różnych charakterystykach. Taka sytuacja powinna utrzymać się w pozostałych rundach sezonu”.
Nico w piątek potrzebował nowej skrzyni biegów, a tuż przed kwalifikacjami również nowego silnika. Jakie wystąpiły problemy?
„Po Monzy mieliśmy problem z dyferencjałem w skrzyni biegów Nico. Jej wymiana kosztowała nas pięć pozycji na starcie do wyścigu o GP Singapuru. Potem, w silniku który miał być wykorzystany w niedzielę, wystąpiło podejrzenie wycieku wody, więc jednostkę napędową również musieliśmy zastąpić. Nie wiązało się to jednak z żadną karą. Po powrocie części do Wielkiej Brytanii, sprawdzimy system chłodzenia silnika i ustalimy przyczyny awarii”.
Dlaczego Rubens tak kiepsko wystartował i w jakim stopniu jego wyścig pokrzyżował drugi okres neutralizacji?
„Początkowa faza startu Rubensa nie była dobra, więc musieliśmy podjąć dodatkowe ryzyko w celu zminimalizowania strat. Na szczęście, drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa w ogóle nie wpłynął na przebieg jego wyścigu”.
Idąc naprzód, myślisz, że FW32 może podjąć walkę z Renault i Mercedesem na każdym torze?
„Tak, powinniśmy być w stanie dorównać ich poziomowi konkurencyjności. Bez wątpienia taki jest cel”.
Jakie są twoje oczekiwania przed Suzuką, następnym wyścigiem sezonu?
„Tak jak w poprzednich kilku wyścigach, w Japonii naszym celem będzie znalezienie się obydwu samochodów w czołowej dziesiątce podczas kwalifikacji oraz podwójne punkty w wyścigu”.
28.09.2010 19:52
0
Williams już walczy z Mercedesem , i niestety już jest przed Renault ( przynajmniej na Monzy i Singapurze... )
28.09.2010 20:07
0
Williamsowi należa się w tym sezonie wielkie brawa. Postep jaki uczynili robi wrażenie. Osobiście najbardziej imponuje mi Renault. Zrobili co mogli z tej "kupy złomu" jaka pojawiła się na pierwszych testach. Powrót Ferrari po kryzysie do walki oraz równa forma RB tez moze imponowac
28.09.2010 20:24
0
Wyczytałem gdzieś na jakieś stronie że R31 ma być zupełnie inna konstrukcja niż R30. Co do Williamsa to życzę im jak najlepiej, a szczególnie kibicuje Rubensowi. Mam nadzieje że w przyszłym sezonie powalcza o coś więcej niż o ostatnie miejsca w 10 :)
28.09.2010 20:25
0
gratulacje dla zespołu.. ale nie zapominajmy, że to Williams przywiózł chyba największe poprawki.. Renault i Mercedes już znacznie skromniej..
28.09.2010 21:18
0
@3 Kazda konstrukcja bedzie inna
28.09.2010 21:29
0
Niedawno pojawił się temat powrotu do Formuły 1 Kimiego Raikkonena, który miałby trafić do Renault. Szef francuskiego zespołu Eric Boullier powiedział, że może tak się stać, jeżeli Fin udowodni, że mu na tym zależy. - Tak Kimi kontaktował się z nami, ale jeszcze nie podejmowaliśmy dyskusji na ten temat - powiedział na łamach "Auto Hebdo" Boullier. - Byłaby taka opcja, jeżeli zdecydowalibyśmy się nie zatrzymywać Witalija. Jedno jest pewne, że jeżeli spotkamy się z Raikkonenem ponownie, to chcę u niego zobaczyć prawdziwą motywację do powrotu na tory F1. Tak samo z pozostałymi czy to będzie Kimi, czy ktoś inny, Fin, Chińczyk, czy Francuzo-Szwajcar, powinien udowodnić, że jest zmotywowany - tłumaczył Boullier CZAS VITI W RENAULT JEST JUZ POLICZONY:D
28.09.2010 21:35
0
6. mariusz199734 po co kopiujesz 4 news od góry ? ;) Faktem stało się, że Williams znacznie poprawił osiągi samochodu i są w stanie walczyć z Mercem i Renatą. Przeskoczenie w klasyfikacji generalnej już chyba nie wchodzi w grę, ale będzie za to walka na torze.
28.09.2010 21:48
0
#2 konstrukcja renault nie byla kupa zlomu. R30 moze nie byl najszybszy, ale latwy w prowadzeniu i w doborze ustawien. Dokladnie tak, jak sobie zyczyl Robert
28.09.2010 22:49
0
Williams nareszcie złapał właściwy rytm. Teraz jeszcze brakuje im podium i stabilizacji formy Hulkenberga. Są to cele całkiem realne do osiągnięcia. Mam nadzieję, że FW33 pozwoli im na walkę o wyższe lokaty w przyszłym sezonie. Najwyższy czas by wrócili do czołówki a nie walczyli np.z Force India.
28.09.2010 23:37
0
8. Gwyn_Bleidd Moze na pierwszych testach nie była tak słaba jak napisałem ale jestem zdziwiony formą Renault jaką prezentuje(jezeli ktos wie co działo sie przed sezonem,testami to wie o co mi chodzi) Bolid moze byc łatwy w prowadzeniu i dobry do ustawien ale czy to sposob na sukces gdy taki bolid bedzie np odstawał 3 sek ?? Lepiej miec problemy ze zmianami a szybki bolid. Na szczescie bolid Renault jest szybki i nie jeździ w tyle
29.09.2010 06:49
0
Rzeczywiście, coś "drgnęło" Williamsowi w górę. ....... :))) Poprawki dają rezultaty, ale powalczyć w klasyfikacji konstruktorów.........., to już za późno ..... 7. Gosu ...... Myślę podobnie ........
29.09.2010 08:19
0
11 lechart daj spokój ;) Myślisz że dziadek jeszcze da radę .... ;D
29.09.2010 15:04
0
W poprzednim sezonie było podobnie, słaby początek, bardzo dobra końcówka. Mam nadzieje że w 2011roku będzie dobry bolid na początku i bardzo-bardzo dobry na końcu. Trzymam za nich kciuki.
29.09.2010 21:45
0
..."Williams powalczy z Renault i Mercedesem" kurde, to ja myślałem że to właśnie na tym polega, a oni (Wiliams) dowiedzieli się o tym pod koniec sezonu ??
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się